2007 TBR Challenge

Wednesday, December 06, 2006

Jag har precis antagit en utmaning - 2007 TBR Challenge. TBR står för To Be Read, d.v.s. böcker som jag planerar att läsa. Det fungerar så att man väljer 12 böcker som man länge har velat läsa och skriver upp på en lista. Sedan ska man läsa läsa 1 bok i månaden från denna lista. Om man håller det så har man alltså senast den 31 december 2007 läst alla böckerna från listan.

Jag har pinsamt många ännu olästa böcker i min bokhylla, tillräckligt många för att sysselsätta mig under lång tid framöver. Utmaningen ligger i att uppmärksamma böcker som har stått länge på hyllan men som man inte har kommit sig för att läsa av olika anledningar. På så sätt kanske det inte känns lika viktigt heller att köpa nya böcker. (Fast hoppas inte för mycket på det...)

Jag listar böckerna i navigeringsfältet och bockar av dem efter hand som jag läser dem.

0 comments: