Singer-songwriter att upptäcka

Tuesday, March 06, 2007

Första gången jag hörde Sofia Talvik var när hon var förband på KB i Malmö, tillsammans med Tallboys, åt Maria McKee (den senare är en av mina topp 5 favoriter sedan början på 1990-talet). Det var mjukt och vedmodigt och väldigt vackert. Jag skaffade skivan Blue Moon och det är bara så vackert, hon har så fin röst. Nu kommer nästa skiva, med namnet Street of Dreams. Den verkar mycket lovande! Har lyssnat på singeln It's Just Love på Sofias hemsida och här kan man även ladda ner en remix-version av Street of Dreams. Jag rekommenderar ett besök där!

Enligt hemsidan ska hon även spela på Inkonst i Malmö i april, jag har bara inte hittat detta i Inkonst eget program...

Uppdatering:Har lyssnat på några av låtarna från Street of Dreams som jag laddade ner. Det är om-mixat för att passa klubb-folket, misstänker jag. Coolare, mer eko, lite kallare ljud. Lite för coolt för mig dock. Funkar säkert på dansgolvet. (Eller vad vet jag...)

0 comments: