Innehåll eller stil?

Sunday, October 01, 2006

Ja, det här med bloggande var ju väldigt spännande. Mycket att sätta sig in i. "Vilken template ska man man använda, hmmm.... är jag minimalistisk eller färgglad egentligen. Äsch det var ju ingen av dem som passade, hur anpassar man sin template egentligen?"

Till slut hittar man en som är okej rent stil-mässigt, men inte vill man väl ha de färgerna?! Testar att modifiera färgerna i stilmallen, men det ser ju så konstigt ut. Inser till slut efter lite rotande i css-koden att den använder bilder, och vill jag förändra färgschemat i stilmallen, så måste jag även göra egna bilder. Ugh. Tillbaka till minimalist-stilen så länge. Testar flera olika bildredigerings-verktyg, men ingen gör det jag vill (eller så fattar jag bara inte...) "Hur svårt kan det vara att göra en 14-pixels-bred gif-bild, eventuellt med en gradient om man ska snofsa till det lite, men absolut inget krav. Hmmmpf."


Och sen måste man ju fundera på hur strukturen ska vara, testar lite med att lägga upp en lista med de böcker jag har läst under året, tja det kanske kan funka. Listan börjar bli rätt lång, kanske bäst att lägga den i en listbox.

Allt som allt har jag nu en genomtänkt och bra struktur och på sikt kanske en bra färgskala - på mina två poster. Way to go... ;)

0 comments: