Rosa bandet

Sunday, October 15, 2006

Ni har väl sett Rosa Bandet kampanjen, till förmån för bröstcancer-forskningen. Jag köpte ett band i veckan och satte det stolt på min jacka. Dagen efter tittade jag lite på den minimala broschyren som följer med bandet. Man får en komprimerad "Bröstskola", instruktioner för hur man kan kolla sina egna bröst och upptäcka eventuella knölar i tid. Sedan står det också lite om Carin Rodebjer, som har designat Rosa Bandet. Jag skrattade till när jag såg det där och undrade för mig själv hur svårt det kunde vara att designa ett band - är de inte likadana allihopa? Exakt vilken aspekt av bandet hon hade designat - vinkeln på band-kanten kanske?! Läste vidare i den lilla broschyren. Inspirerad av trasmattor, hmmm... Kollade jag lite mer noggrant på mitt band igen. Aha - jag hade ju vänt det bak-och-fram!

Så veckans tips är att köpa ett Rosa band, och att sätta det på lämpligt ytterplagg, rättvänt. :) Det är riktigt fint. Och passa på att läs om Bröstskolan också.

http://kampanjer.cancerfonden.se/Templates/StartPage.aspx?id=2564

0 comments: