Kökslista

Monday, November 13, 2006

Har lånat även denna lista av Melinda

Tre saker som jag alltid har i kylen: grönsaker (oftast mer än jag orkar/hinner äta upp, så jag får slänga dem), juice i någon form, mjölk (till min latte)

Tre saker jag alltid har i frysen: bär, glass, ärtor (de tar aldrig slut...)

Tre saker jag alltid har i skafferiet: pasta, Findus köttfärssås (bra att ha som reserv när man är hungrig och fantasilös), te

Tre kryddor jag alltid har hemma: svartpeppar, chilipulver, salt (fast ärligt talat har jag nog de flesta kryddor, kryddhyllan är alltid överfull)

Tre saker jag använder varje dag: bänkdiskmaskinen, gasspisen, någon form av gryta

Mina tre favoritgrejor i köket: stora höga och tjocka glas för en STOOOR latte eller kopp te, mixer, espressomaskin

Tre saker som inte får komma in i mitt kök: kommer inte på någonting, skadedjur får gärna hålla sig borta, men annars vet jag inte...

Tre saker som jag skulle vilja ha i mitt kök: en egen kock! och en råsaftcentrifug och färska kryddor

0 comments: