Miss Scatterbrain

Saturday, June 23, 2007

Min midsommar skulle firas på två ställen och jag fick själv transportera mig med bil till dessa för mig helt okända platser i Skåne, den ena utanför Tommelilla och den andra utanför Genarp. Inte lätt för en storstadstjej utan speciellt bra lokalsinne och som aldrig kör bil själv numera. Organisationsförmåga och tidsoptimering är andra egenskaper som hade kommit väl till pass. Tja, men varför inte utmana sig själv på alla områden samtidigt.

Men först skulle det handlas. Man kan ju inte komma till en midsommarfest utan blommor. Mobilia lät som en bra idé på midsommarafton. Och var det inte nödvändigt att tvätta en maskin tvätt innan jag körde? Pust. Ute i bilen, minst en och en halv timme efter plan. Såklart att bilen behöver tankas också. Gaaaaahh - var är plånboken?? Min handväska är som ett svart hål, det bara försvinner saker i den, fast man är säker på att man lagt ner det där. Men nu var plånboken verkligen borta. Panik. Kör hem från macken och kollar i lägenheten, kollar handväskan igen. Puts väck. Inser plötsligt när hjärnverksamheten återupptagits att den ligger i min cykelkorg (efter min cykeltur till Mobilia). Hur lyckas jag? Är det bara jag som gör sådana saker?!?

Jag kom till slut fram, till både fest nr 1 och och senare nr 2. Och hade mycket trevligt dessutom. Men det kändes som att igår var en sådan dag när jag kanske borde stannat i soffan. Jag tror att jag hade hittat dit i alla fall! Kanske till och med utan att tappa bort någonting på vägen.

0 comments: