Cykeläventyren fortsätter

Wednesday, July 11, 2007


Hyllie water tower, Malmö
Originally uploaded by aneleh.



Idag var jag ute och cyklade igen. Den här gången tänkte jag att jag skulle följa Den gröna turen. Jag började med att ta mig till Stortorget, och cyklade sedan förbi Malmö museer, Slottsparken, Carl Gustavs väg bort till Pildammsparken och vidare ut mot Stadion. Sedan började vi komma ut på lite mer okända områden, Ärtholmsparken och Kroksbäckparken.

Hyllie vattentorn lyckades jag också hitta, som synes på bilden. Men sedan svek mig lokalsinnet, samtidigt som cykelvägarna upphörde att stämma överens med kartan. Nästa milstolpe enligt den lilla boken var Lindängsbadet. Jag hade gärna haft någon hållpunkt däremellan... På grund av tunnelbygget kunde jag inte hitta något sätt att ta mig över till andra sidan Pildammsvägen. Och sedan hittade jag aldrig tillbaka till den uttänkta rutten igen. För den som inte hittar så bra i dessa områden rekommenderar jag att ha en riktig karta över cykelvägarna med er, och inte bara en översiktskarta som jag hade.

Jag ska nog göra ett nytt försök med den Gröna turen snart. Men det krävs nog lite mer ingående kartstuider från min sida först. Och jag kanske börjar på en annan startpunkt.

0 comments: