Sammanfattning av min läsning 2006

Thursday, May 24, 2007

(Denna post är klippt från min numera nerlagda underblog helenas-bokhylla.blogspot.com. Vill gärna ha kvar detta för att jämföra med 2007.)

Läst 2006 - sammanfattning
Antal lästa böcker: 30
Antal påbörjade men ej avslutade: 2
Antal talböcker: 5
Böcker som jag införskaffat i år: ca 8
Bästa läsmånad: mars, 5 st

Bästa böckerna:
* Kafka On the Shore av Haruki Murakami
* Animal Dreams av Barbara Kingsolver.

Nästan lika bra böcker:
* Paranoia av Joseph Finder
* idioglossia av Eleanor Bailey
* Den besynnerliga händelsen med hunden om natten av Mark Haddon
* Q & A av Vikas Swarup
* Prep av Curtis Sittenfeld
* Three to Get Deadly av Janet Evanovich
* Jag är inte rädd av Niccolò Ammaniti
* N is for Noose av Sue Grafton

Sämsta böckerna:
* Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också bra) av Martina Haag
* Kalle och chokladfabriken av Roald Dahl

Författare
* Antal författare totalt sett: 27
* Författare av vilka jag läst mer än en bok 2006:
- C.S. Lewis (3)
- Haruki Murakami (2)
- Karin Boye (2)

Författare - kön
* Antal böcker av kvinnliga författare: 13
* Antal böcker av manliga författare: 18

Mål för 2007
* Att läsa böckerna i TBR Challenge 2007
* Att läsa fler böcker än 2006, mellan 35 och 40.

0 comments: