Shopping i Malmö, plus och minus

Friday, May 18, 2007

Jag vill tipsa om en väldigt trevlig affär i Carolis köpcenter, Zizzi. De har massor av snygga kläder i storlek 42-56. Om man inte har storlek S, M eller L så är man inte bortskämd med att kunna vraka och välja bland snygga kläder i affärerna precis. (Som vanligt i Sverige så ska man inte utmärka sig för mycket...) Jag köpte ett par jeans där och de satt otroligt skönt.... Dansk design, det brukar vara ett mycket gott tecken, enligt mig.

Jag blev däremot väldigt besviken när jag var på Åhléns nyligen. Jag tycker de har haft mycket snygga kläder där, speciellt de senaste två åren. Men nu hittade jag ingenting inspirerande på deras Å+ avdelning. Färgerna påminde mest om höstkläder (ljusgrått, mörk plommon och svart). Sedan hade de en JÄTTEBILD på en söt modell med max storlek 34, klädd i vitt topp och vita minishorts, bredvid Å+ avdelningen. Ja okej, hon hängde mellan Å+ och strumpavdelningen. Jag vet inte vad hon gjorde där. Hon gjorde inte reklam för strumpor och hon var knappast kund på Å+. Inspiration för att gå ner i vikt så man kan handla på Åhléns vanliga avdelning istället? Nej jag vet verkligen inte... Det var trist i alla fall.

0 comments: